Ulotki reklamowe to podstawowy produkt wykorzystywany w marketingu. W zależności od formatu, rodzaju papieru, projektu graficznego może to być jednorazowa informacja rozdawana na ulicy lub elegancki folder z ofertą firmy przeznaczoną dla kluczowych klientów. Dzieje się tak, ponieważ ulotką nazywamy wydruk w formacie A6 na cienkim papierze o gramaturze 130 g, jak i druk na sztywnym papierze o gramaturze 300 g (kreda mat lub kreda błysk) w formacie A3 składane na pół do wielkości A4 i uszlachetniany folią soft-touch. Produkcja ulotek w zależności od wielkości nakładu odbywa się w technice cyfrowej lub offsetowej.

Obie technologie druku zapewniają obecnie bardzo wysoką jakość. Różnica na korzyść offsetu mogą być widoczne przy projektach składających się z jednolitych szarych elementów (apli).

Ulotki reklamowe zwykłe (cięte, proste)

Standardowe rozmiary ulotek:

  • ulotki DL (99×210 mm) 
    format często wykorzystywany jako vouchery, zaproszenia
  • ulotki A6 (105×148 mm) 
    rozmiar pocztówki
  • ulotki A5 (148×210 mm) 
    formaty zeszytu szkolnego
  • ulotki A4 (210×297 mm)